Breek je ook soms je hoofd over de vraag waarom je buurman in de krant staat en jij niet? Vroeger, ten tijde voor de social media, had dit vaak te maken met connecties.
Buurman kende een journalist die het verhaal van zijn nieuwe zaak naar buiten bracht. Of de journalist kreeg tijd en budget van zijn uitgever om op jacht te gaan naar nieuwe verhalen en belandde zo in de keuken van je buurman die het mosselrestaurant van zijn vader had omgebouwd tot sterrenzaak. Het verhaal van Sergio Herman. Die kon het nog sappig vertellen ook.
Het artikel werd geboren.
Anno 2020 liggen de zaken iets anders. De wereld leeft op de social media, nieuws is een nog vluchtiger gegeven dan het voorheen al was. Een plaats in de krant veroveren was nog nooit zo moeilijk. Journalisten schitteren door afwezigheid op persconferenties en openingen.
Of was het nog nooit zo makkelijk? Als je het goed aanpakt toch. Het enige wat je hoeft te doen is tekst en foto aanleveren. En met een beetje geluk staat je zaak morgen in de krant.
Geluk kan je afdwingen.
Tijdens mijn workshops leer ik je stap voor stap welke de elementen zijn om jouw zaak, vereniging in de krant te krijgen waar je maar wil.
Ik ben zelf meer dan tien jaar freelance regio- en reisjournaliste geweest. Ik heb het medialandschap zien veranderen en er vele lessen uit getrokken. Heel vaak heb ik de vraag gekregen van mensen over hoe zij een beetje persaandacht bij elkaar konden sprokkelen. Samen met hen ging ik op zoek naar hun verhaal.
In deze handleiding bundel ik mijn kennis van de voorbije jaren tot een geheel waarmee je zelf aan de slag kan gaan in uw communicatie met pers en media. Je zal er vele tips en tricks vinden die je ook zullen helpen je advertentiebeheer zonder extra kosten verder uit te bouwen. Elk stukje theorie ondersteun ik met concrete voorbeelden. Door mijn jarenlange ervaring in horeca en toerisme zijn vele voorbeelden uit deze sector geput maar ze zijn ook van toepassing in andere sectoren.
Heb je na het lezen nood aan verdere ondersteuning, assistentie, uitleg, toelichting mag je me altijd contacteren via communicatiesprong@gmail.com. Ik organiseer groepsworkshops en workshops op maat. Word een expert in het communiceren van je product.